میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ و اهمیت آن در تبلیغات اینستاگرام!

بازار زرینبازار زرین
12,620 بازدید

میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

پیش از آن که بخواهیم به سراغ مفهوم این عبارت برویم، ابتدا باید با میکرو اینفلوئنسر آشنا شوید. میکرو اینفلوئنسرها افرادی هستند که تخصص خاصی دارند و در اینستاگرام بین ۵۰۰ تا ۵۰۰۰ نفر دنبال‌کننده دارند که بسیاری از این افراد را دوستان یا خانواده‌شان دنبال می‌کنند. البته به دلیل این که این دسته از افراد ارتباط نزدیکی با فالوورهای خود دارند، نرخ تعامل صفحه آن‌ها هم بسیار بالا است. به همین دلیل بازاریابان اینستاگرام واژه‌ای جدید به نام میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ خلق کرده‌اند!

چرا میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ آینده تبلیغات اینستاگرام است؟

میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ به معنای تبلیغ کردن در صفحات میکرو اینفلوئنسرها است و دلیل آن هم نرخ تعامل بالای چنین صفحاتی است. با وجود آن که تعداد فالوورهای این صفحات نسبت به سایر صفحات کمتر است، اما باز هم تبلیغات در چنین صفحاتی به صرفه‌ است؛ زیرا با هزینه کمتر می‌توانید در صفحه‌ای با تعامل مناسب تبلیغ کنید.

چرا میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ آینده تبلیغات اینستاگرام است؟

شاید از خودتان بپرسید که مزیت میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ نسبت به صفحات بزرگ‌تر چه چیزی است! باید بگوییم در این صفحات کاربر از تجربیات شخصی خود سخن می‌گوید و کاربران به او بسیار نزدیک هستند. بنابراین اگر آن‌ها به صورت غیرمستقیم محصول شما را تبلیغ کنند، به راحتی می‌توانید تعداد مخاطبان و کاربران کسب‌وکار خود را افزایش دهید. بر اساس گزارش‌های ارسالی از نتایج تبلیغات میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ بازخورد کاربران در چنین صفحاتی بهتر است و احتمالاً آینده تبلیغات اینستاگرام را تشکیل می‌دهد.

از طرف دیگر محتوای تولیدشده توسط میکرو اینفلوئنسرها نسبت به سایر صفحات معتبرتر است؛ زیرا تصاویر و متن منتشرشده صمیمی‌تر از صفحات دیگر است و کاربران راحت‌تر اعتماد می‌کنند. همچنین میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ به صورت مستقیم تبلیغ شما را انجام نمی‌دهد و سعی می‌کند مزایای تبلیغات شما را به کاربران بگوید. به همین دلیل است که کاربران اعتماد بیشتری به میکرو اینفلوئنسرها دارند و بازاریابان معتقند که آینده تبلیغات اینستاگرام در دست این افراد است.

یکی از مسائلی که منجر به افزایش بازدهی میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ می‌شود، جامعه هدف است. معمولاً میکرو اینفلوئنسرها تخصص خاصی دارند و کاربران بخاطر همان تخصص آن‌ها را دنبال می‌کنند! حال اگر بتوانید میکرو اینفلوئنسر حوزه خود را پیدا کنید، یک میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ پربازده را تجربه می‌کنید؛ زیرا تمام کسانی که تبلیغ شما را می‌بینند، به آن حوزه علاقه‌مند هستند و اگر محصولی داشته باشید، آن را از شما خریداری می‌کنند. البته ممکن است هدف شما فروش نباشد و به دنبال افزایش مخاطبان صفحه خود باشید که باز هم میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ به شما کمک زیادی می‌کند.

هنگامی که یک کسب‌وکار می‌خواهد تبلیغ کند، بهترین راه‌کار از نظر بازاریابان آن  میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ است! زیرا تبلیغ آن کسب‌وکار طبیعی به نظر می‌آید و برای کاربران مهم است. محتوای بصری اهمیت زیادی دارد؛ زیرا کاربران در اینستاگرام کمتر حوصله خواندن متن را دارند و محتوای بصری باید آن‌قدر قوی باشد که نظر کاربران را جلب کند. مثلاً اگر می‌خواهید در صفحه یک بازیگر معروف تبلیغ کنید، لازم است تمام کاربران آن جامعه هدف شما نیستند و شما باید جامعه هدف خود را شناسایی کنید! در نهایت اگر تصمیم به چنین کاری گرفته‌اید، محتوای شما باید به گونه‌ای باشد که نظر کاربران هدف را جلب کند و منجر به افزایش مخاطبان و فروش کسب‌وکارتان شود.

مسئله مهم دیگر میزان بودجه شما است! اگر بودجه محدودی دارید، بهترین کار این است که به سراغ میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ بروید. میکرو اینفلوئنسرها معمولاً هزینه کمتری نسبت به صفحات بزرگ می‌گیرند و این در حالی است که بازدهی آن‌ها بیشتر از بسیاری از صفحات بزرگ است. این دسته از افراد اعتماد زیادی در میان کاربران جلب کرده‌اند و اکنون لازم است تا نظر خود را در مورد محصول شما اظهار کنند! در واقع نیازی به قانع کردن سایر کاربران ندارند و هدف از میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ اطلاع‌رسانی است.

چگونه میکرو اینفلوئنسر مناسب با کسب‌وکارمان را پیدا کنیم؟

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این روش، این است که نیازی به پیدا کردن اینفلوئنسرها نیست! در حقیقت شما نباید به سراغ آن‌ها بروید و خودشان به سراغتان می‌آیند. اگر محصول یا خدماتی برای فروش دارید، کافی است از کاربران بخواهید از محصول یا خدمات شما عکس بگیرند و آن را به همراه تگ کردن صفحه شما منتشر کنند. به همین سادگی می‌توانید فالوورهای آن‌ها را هم جذب کنید و در مدت کوتاه تعداد زیادی مخاطب جذب کنید. همچنین با استفاده با این روش می‌توانید محتوای تولیدشده توسط کاربران را جمع کنید و آن را در بازه‌های زمانی مختلف انتشار دهید. همچنین می‌توانید یک هشتگ مناسب با برند خود تعریف کنید و از کاربران بخواهید تصاویر مرتبط با کسب‌وکارتان را به همراه آن هشتگ منتشر کنند. برای دسترسی به تمام تصاویر کافی است اقدام به دنبال کردن هشتگ اینستاگرام بپردازید و تمام تصاویر جدید مربوط به هشتگ کسب‌‍وکارتان را در صفحه فید ببینید. پس از پیدا کردن میکرو اینفلوئنسر مرتبط با حوزه کاری خودتان، می‌توانید با آن‌ها برای میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ گفتگو کنید!

نمونه Paul Hewitt

برند Paul Hewitt توانسته با تولید و توسعه یک هشتگ اختصاصی برای برند خود، تصاویری زیادی را از طریق کاربران دریافت کند. این شرکت به همراه محصولات خود یک کارت از برند خود می‌فرستد و از کاربران می‌خواهد آن کارت را در کنار محصول خود قرار دهند و با هشتگ #getanchored منتشر کنند. میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ تاثیر زیادی بر روی این برند داشته است و هنوز هم این اقدامات را به خوبی انجام می‌دهد.

میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ

اگر می‌خواهید کمپین میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ موفقی داشته باشید که در آن برند شما هم معروف شود، کافی است نام برند خود را در بخشی از هشتگ اختصاصی قرار دهید. حال هرگاه کاربران آن هشتگ را باز کنند، نه تنها تصاویر مربوط به محصولات شما را می‌بینند، بلکه نام برندتان هم در هشتگ مشخص است.

چرا میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ برای شرکت‌ها اهمیت زیادی دارد؟

پس از کیفیت و بازخورد برای شرکت‌ها، مسئله بودجه مهم است. در واقع هر شرکتی به دنبال این است که هزینه‌های خود را کاهش دهید! اگر این شرکت‌ها بخواهند تبلیغات انجام دهند، باید هزینه‌های زیادی را برای ویدئو و تصاویر تبلیغاتی صرف کنند اما با استفاده از میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ این مشکلات رفع می‌شود! در واقع با کمک این روش دیگر نیازی به تولید محتوای تبلیغاتی توسط شما نیست و خود میکرو اینفلوئنسر محتوای جذاب و قابل اعتمادی تولید می‌کند. با هزینه‌‌های صرفه‌جویی‌شده هم می‌توانید بخش دیگری از پروژه‌های خود را انجام دهد! البته مهم‌تر از صرفه‌جویی در بودجه، اعتمادی است که کاربران می‌توانند به محتوای تولید شده توسط خود میکرو اینفلوئنسر داشته باشند و این به افزایش مخاطبان و فروش کسب‌وکارها کمک می‌کند.

همچنین به کمک این روش می‌توانید سرعت تبلیغات را بالاتر ببرید؛ به عنوان مثال اگر می‌خواهید در ماه ۳ بار تبلیغ بدهید، دیگر زمان زیادی برای تولید محتوای تبلیغاتی نیاز ندارید و این کار در چند دقیقه توسط میکرو اینفلوئنسر انجام می‌شود. در نهایت باید بگوییم که کمپین‌های تبلیغاتی دیگر برای کاربران اهمیت زیادی ندارد؛ زیرا کاربر می‌داند که هدف از این نوع کمپین صرفاً تبلیغات است. اما در میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ کاربر حس اعتماد بیشتری به میکرو اینفلوئنسر دارد و منجر به افزایش بازدهی کمپین ایجاد شده می‌شود.

به عبارت ساده‌تر اگر به جای یک شرکت تبلیغاتی یا یک صفحه بزرگ، افراد میکرو اینفلوئنسر که با مخاطبان خود ارتباط نزدیک‌تری دارند، فروش شما افزایش پیدا می‌کند. البته باید توجه داشته باشید که به جای تبلیغ مستقیم محصول، باید ویژگی‌های آن را بیان کنید تا کاربران تشویق به خرید آن محصول یا خدمات شوند. همچنین اگر محصولی ندارید، می‌توانید نوع محتوای خود را به کاربران بگویید تا تشویق به دنبال کردن صفحات اجتماعی شما شوند.

میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران

شاید این روش در ابتدا از کشورهای دیگر شروع شده باشد اما در حال حاضر کاربران زیادی هستند که به عنوان میکرو اینفلوئنسر  شناخته می‌شوند. در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کنید، میکرو اینفلوئنسرهای زیادی هستند که بتوانید از آن‌ها استفاده کنید! البته باید توجه داشته باشید که برخی از این صفحات تعامل بیشتری دارند و بهتر است پیش از تبلیغ در صفحه موردنظر، نرخ تعامل آن را نسبت به رقیبانش بسنجید.

نتیجه‌گیری

میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از مفاهیم نسبتاً جدید در شبکه‌های اجتماعی است که بر اساس نظر و گزارش‌های بازاریابان شبکه‌های اجتماعی آینده تبلیغات را تشکیل می‌دهند. در واقع روش‌های تبلیغاتی به سمتی رفته‌اند که کاربران راحت‌تر بتوانند اعتماد کنند. در این روش هم به دلیل آن که کاربران به میکرو اینفلوئنسر اعتماد و علاقه زیادی دارند، به محصولاتی که تبلیغ می‌کنند هم اعتماد دارند و در صورت نیاز، آن را خریداری می‌کنند. این روش نسبت به سایر کمپین‌های تبلیغاتی مزایای زیادی دارد که مهم‌ترین آن صرفه‌جویی در بودجه شرکت است! همچنین نرخ تعامل چنین صفحاتی نسبت به صفحات بسیار بزرگ بیشتر است و این یک نکته مثبت در کمپین‌های میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ به شمار می‌رود. در این مقاله به بررسی کامل میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ و مزایای استفاده از آن پرداختیم.

دسته بندی آموزش
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی

مجوزهای قانونی

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت