تحلیل صفحات اینستاگرام با ابزار Instagram insights

بازار زرینبازار زرین
12,825 بازدید

ابزار تحلیل یا همان Instagram insight چه کاربردی دارد؟

ابزار insight مثل موهبت خدادادی است. چون خودِ اینستاگرام این ابزار را در اختیار کاربرانش گذاشته. ابزاری که بیزینس‌ها می‌توانند با آن اینستاگرامشان را تحلیل کنند. بعد هم با نتیجه تحلیل، حسابی پیشرفت کنند.

با insight فالوورها، محتوای پیجتان و کلا فعالیت‌های مربوط به پیجتان را با جزییات دقیق بفهمید. برای یاد گرفتن این ابزار خفن و کاربردی آماده‌اید؟

چطور ابزار آنالیز اینستاگرام را فعال کنیم؟

برای این‌که این ابزار را فعال کنید باید چند مرحله را طی کنید. اولین نکته هم برای فعال کردنش، این است که پیجتان پرایوت یا قفل نباشد. اگر پیجتان قفل است پس باید در اولین مرحله پیجتان را عمومی کنید. پس مراحل فعال کردن insight را مرحله به مرحله دنبال کنید:

مرحله۱: اگر پیجتان قفل است آن را عمومی کنید. به بخش پروفایل رفته و مراحل زیر را دنبال کنید. گزینه Private Account را غیر فعال کنید.

Setting> Privacy>Account Privacy>private Account

مرحله۲: به صفحه پروفایلتان بروید. روی گزینه Edit Profile کلیک کنید. گزینه Switch to Professional Account را انتخاب کنید.

بعد از کلیک، دو گزینه Creator و Business را می‌بینید. روی گزینه Business کلیک کنید.

اطلاعات بعدی برای تبدیل اکانتتان به بیزینس پروفایل را هم تکمیل کنید تا به سراغ insight برویم.

توجه! تا ۴ الی ۷ روز بعد از تجاری کردن پروفایلتان نمی‌توانید از insight استفاده کنید.

چطور با insight برای آنالیز اینستاگرام کار کنیم؟

در پروفایلتان، دکمه‌ای به نام insight قرار گرفته که با کلیک روی آن به آنالیز اینستاگرام دسترسی پیدا می‌کنید. حالا این ابزار چه بخش‌هایی دارد؟

دسترسی به insight

بخش فعالیت‌ها یا Activity برای آنالیز اینستاگرام

وارد insight که شدید ۳ گزینه در بالای صفحه قرار گرفته که یکی از آن‌ها بخش فعالیت‌ها یا activity است. دو بخش Discovery و Interaction را در زیر این قسمت می‌بینید. اطلاعات این بخش شامل موارد زیر است:

بخش Interaction:

این بخش اصل قضیه است. چون آمار تعامل کاربران را نشان می‌دهد و این برای ما اهمیت زیادی دارد.

Profile Visits: تعداد کابرانی که در هفته گذشته، پیجتان را دیده‌اند.

Website Clicks: اگر در بیو لینکی گذاشته باشید، آمار تعداد دفعات کلیک بر روی آن لینک است.

Email: تعداد دفعاتی که کاربر روی بخش ایمیل شما کلیک کرده.

Call: تعداد دفعاتی که کاربر روی بخش شماره تماس شما کلیک کرده.

بخش Discovery:

این بخش عملکرد کلی پیجتان را بر اساس دو معیار نشان می‌دهد:

Reach: تعداد تک به تک کاربرهایی که از پست‌هایتان بازدید کرده‌اند.

Impressions: تعداد کل دفعاتی که پست‌هایتان دیده شده‌.

بخش اکتیویتیActivity

تجربه ثابت کرده مهم‌ترین بخش برای آنالیز اینستاگرام همین قسمت است. یعنی شما برای این‌که عملکرد کلی پیجتان را اندازه بگیرید Reach کمک زیادی می‌کند.

بخش محتوا یا Content برای آنالیز اینستاگرام

این بخش مربوط به محتواهایی‌ست که پست کرده‌اید. چه عکس، فیلم یا استوری! محتوا هم به چند بخش تقسیم می‌شود:

بخش Feed:

این بخش مهم‌ترین قسمت محتواست. همه اطلاعات مربوط به پست‌ها را از دو سال پیش به شما نشان می‌دهد. برای دیدن آمار هر کدام از پست‌ها علاوه بر این بخش، باید insight هر پست را جداگانه در همان پست ببینید.

Calls: تعداد افرادی که روی دکمه CTA کلیک کرده‌اند و تماس گرفته‌اند.

Comments: تعداد کامنت‌های هر پست

Emails: تعداد افرادی که با دکمه CAT ایمیل ارسال کرده‌اند.

Engagement: نرخ درگیری، یعنی تعداد اکانت‌هایی که با پست‌ها تعامل‌هایی مثل لایک، کامنت و سیو کردن داشته‌اند.

Follows: تعداد افرادی که به خاطر آن پست شما را فالو کرده‌اند.

Get Directions: تعد کاربرانی که از طریق آن پست در دایرکت پیام فرستادند.

Impressions: تعداد دفعاتی که پستتان دیده شده.

Likes: تعداد لایک‌های آن پست

Profile Visits: تعداد دفعاتی که پروفایلتان دیده شده.

Reach: یعنی تعداد دفعاتی که کاربرهای مختلف (نه تکراری)، پست شما را دیده‌اند.

Saved: تعداد دفعاتی که کاربرها پستتان را سیو کرده‌اند.

Website Clicks: تعداد دفعاتی که به خاطر آن پست، روی لینک وبسایتتان کلیک شده.

این بخش یکی از کاربردی‌ترین قسمت‌های insight است. چرا؟ چون می‌توانید بفهمید فالوورها چه مدل پست‌هایی را بیشتر می‌‌پسندند. برای بالا بردن نرخ درگیری باید کدام محتواها را بیشتر تولید کنید؟ این تحلیل‌ها، هم به بالا بدن نرخ تعامل، هم افزایش فالوور کمک می‌کند.

بخش stories

این بخش، اطلاعاتی که مربوط به استوری‌های شماست را نشان می‌دهد. با آماری که این بخش به شما می‌دهد، برای آینده استوری‌هایتان بهتر برنامه‌ریزی کنید.

Impressions: تعداد کل دفعاتی که استوری دیده شده.

Reach: تعداد اکانت‌های مختلف (نه تکراری) که استوری شما را دیده‌اند.

Exited: تعداد دفعاتی که کاربرها از استوری خارج شده‌اند.

Replies: تعداد ریپلای در هر استوری.

Viewers: اکانت‌هایی که از استوری شما بازدید داشته‌اند.

Forward: تعداد کاربرانی که از این استوری رد شده‌اند.

Backwards: تعداد کاربرانی که از این استوری به استوری قبلی رفته‌اند.

Next Story: تعداد اکانت‌هایی که از استوری بعدی (در همان سری استوری) دیدن کرده‌اند.

چه مدل استوری بیشتر تولید کنید؟ همین بخش به شما کمک می‌کند. استوری، یکی از مهم‌ترین عامل‌های افزایش فالوور و بالا بردن تعامل کاربرهاست. پس این بخش را به خوبی تحلیل کنید. بعد هم بر اساس آن، هر روز استوری‌هایی بهتر از دیروز تولید کنید.

بخش Promotions:

آمار مربوط به تبلیغاتی که در اینستاگرام انجام داده‌اید را این‌جا می‌بینید. البته فقط تبلیغاتی که توسط خود اینستاگرام برای پست‌های شما انجام شده.

آمار مربوط به تعداد بازدید پست (Profile visit)، دیده شدن پست (impression)، تعداد بازدیدهای هر کاربر (Reach)، نرخ درگیری (Engagment) که مربوط به لایک، کامنت و ذخیره است. همچنین آمار مربوط به بازدیده کننده‌ها یعنی جنسیت، سن، لوکیشن را نشان می‌دهد.

چطور آمار مربوط به هر پست را جداگانه ببینم؟

برای این‌که اطلاعات هر پست را ببینید، روی همان پست کلیک کنید. بعد هم روی گزینه View Insight که در پایین سمت چپ قرار گرفته کلیک کنید.

آنالیز پست اینستاگرام

بخش بازدید کننده‌ها یا Audiance برای آنالیز اینستاگرام

آخرین بخش، مربوط به فالوورهای پیجتان است. بهرحال هدف ما بالا بردن تعامل آن‌ها و رفع نیازشان است. باید به این بخش اهمیت بدهید و دقیق آن را بررسی کنید.

این قسمت شامل چند بخش است:

Gender: چند درصد از مخاطب‌ها زن و چند درصد مرد هستند.

Age Range: محدوده سنی کاربرها را نشان می‌دهد.

Top Locations: لوکیشن کاربرهای شما.

Followers: ساعت‌هایی از روز که کاربرها فعال‌ترند.

بخش فالوورها در insight

اطلاعات این بخش کمک می‌کند که فالوورها را بهتر بشناسید. مثلا این‌که از کدام شهرها هستند. چه ساعت‌هایی بیشتر فعالند.

البته برای تعیین ساعت پست گذاشتن، پیشنهاد ما این است که به پرسونای مخاطب‌ها توجه کنید. مثلا اگر مخاطبان شما خانم‌های خانه دار هستند، احتمالا بهترین زمانِ پست گذاشتن در اواسط روز است.

دسته بندی آموزش
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی

مجوزهای قانونی

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت